Misja edUFFki – „Nastawienie jest małą rzeczą, która robi dużą różnicę”

  • Home
  • Blog
  • Edukacja
  • Misja edUFFki – „Nastawienie jest małą rzeczą, która robi dużą różnicę”

Nastawienie jest małą rzeczą, która robi dużą różnicę”

edUFFka to połączenie edukacji z poczuciem ulgi, ponieważ wierzę, że nauka może być przyjemna. Przygotowując każde zajęcia, staram się, by były one dla każdego Ucznia cennym źródłem informacji, a czas na nie poświęcony przebiegał miło i przyjemnie. UFF!

Nastawienie jest małą rzeczą, która robi dużą różnicę” – słowa wypowiedziane przez Winstona Churchilla sprawdzają się także w kontekście zajęć z języka polskiego.
Podczas nauki języka pozytywne i otwarte podejście może mieć ogromny wpływ na efektywność i satysfakcję z procesu nauki. Oto kilka powodów, dlaczego nastawienie ma tak duże znaczenie:

  1. Motywacja i zaangażowanie: pozytywne nastawienie pomaga w utrzymaniu wysokiego poziomu motywacji i zaangażowania w nauce języka polskiego. Uczniowie, którzy podchodzą do zajęć z entuzjazmem i otwartością, są bardziej skłonni do podejmowania wysiłku i wytrwałości w osiąganiu swoich celów językowych.
  2. Otwartość na nowe doświadczenia: nastawienie pozytywne sprzyja otwartości na nowe doświadczenia i możliwość eksperymentowania z językiem polskim. Uczniowie, którzy nie boją się popełniać błędów i próbować nowych struktur językowych, mają większe szanse na szybszy rozwój swoich umiejętności.
  3. Twórcze myślenie: pozytywne nastawienie sprzyja twórczemu myśleniu i poszukiwaniu różnych sposobów rozumienia i wyrażania się w języku polskim. Zamiast skupiać się na trudnościach i przeszkodach, uczniowie z pozytywnym nastawieniem będą podejmować wyzwania z większą pewnością siebie i elastycznością.
  4. Budowanie relacji z nauczycielem: pozytywne nastawienie może wspierać budowanie pozytywnej relacji między uczniem a nauczycielem. Uczniowie, którzy są otwarci i gotowi do współpracy, mogą łatwiej nawiązać konstruktywną komunikację z nauczycielem, dzięki czemu lekcje stają się bardziej efektywne i satysfakcjonujące.
  5. Radość z osiągnięć: pozytywne nastawienie przyczynia się do większej radości z osiągnięć w nauce języka polskiego. Uczniowie, którzy cieszą się z każdego postępu i małych sukcesów, będą bardziej zmotywowani do kontynuowania nauki i dążenia do dalszego rozwoju językowego.

To dlatego podczas zajęć „Język polski pod kontrolą zachęcam uczniów do przyjęcia pozytywnego nastawienia i otwartości na nowe wyzwania. To podejście pomaga uczniom czerpać większą radość z nauki oraz rozwijać swoje umiejętności językowe.
Zapraszam na zajęcia z języka polskiego Uczniów ze szkoły podstawowej.